راهیــان معـرفــــــت

راهیــان معـرفــــــت

ستاد عمره‌ و عتبات دانش آموزی استان اردبیل
راهیــان معـرفــــــت

راهیــان معـرفــــــت

ستاد عمره‌ و عتبات دانش آموزی استان اردبیل

پیمان با رسول اکرم صلی الله علیه و آله

مدینه منوره 

شکر خدا که به زیارت رسول خدا آمدم لطف خدا شامل حال ما شد که لیاقت حضور در محضر تو را پیدا کردیم. سلام و صلوات خدا بر تو، ای امین وحی، ای رسول خدا، ای محبوب امت و حبیب آفریدگار خدا را سپاس که توفیق داد تا بوسه بر آستان تو زنم و تربت حرمت را توتیای  چشم سازم.

یا رسول الله! زیارت تو، تجدید پیمان با قرآن و عترت است اینک از شهر تو می روم، اما دلم را اینجا می گذارم با مدینه وداع می کنم اما امید بازگشت دوباره دارم.

ای پیامبر رحمت! باورم نمی شد روزی توفیق زیارت تو را داشته باشم و امروز باورم نمی شود که از جوار تو می روم.

می روم ولی قول می دهم حال و هوای مدینه را با خود داشته باشم و عطر حرمت را هر صبح و شام با بانک اذان استشمام کنم و در هر نماز و نیاز یادم باشد که از امت تو هستم و پیروی از تو تکلیف همیشگی من است.

می روم ولی دلم درحرم توست، در بقیع مظلوم، در دامنه کوه احد، در مسجد قبا و ذوقبلتین در کنار قبر نامعلوم زهرا اطهر علیها السلام، در مسجد اجابه و شجره کنار روضه نبوی و مسجد و منبر و محراب تو.

روزهای خوشی داشتم سرشار از صفا و معنویت ولی چشمانی لبریز از اشک و شبهایی پر از نورانیت، پشت دیوار بقیع در بین الحرمین، شبهای دعای کمیل و نمازهای جماعت و شکوه حضور در کنار مسلمان دیگر از همه جای عالم که به عشق تو زائر مدینه بودند.

ای حبیب خدا! با تو و با مدینه و بقیع وداع می کنم. اما با تو عهد می بندم که قرآن تو را راهنمای عمل قرار دهم، نماز را اول وقت بخوانم با کتاب خدا انس داشته باشم، هرگز فراموشت نکنم، موعظه های تو را آویزه گوش قرار دهم، سیره اخلاقی تو را سرمشق خود سازم و از اهل بیت تو صدق، حیا، عفاف و تقوا بیاموزیم.

یا رسول الله! با تو عهد می بندم که بنده خدا باشم نه شیطان، مطیع فرمان باشم نه اهل عصیان، با نگاه حرام، تو را نیازارم، با دروغ و تهمت تو را نرنجانم، با چشمی که به روضه منوره و گنبد خضرای تو نگریسته، گناه نکنم و با گوشی که در مدینه تو اذان و قرآن شنیده معصیت نکنم.

ای خاتم رسولان! ممنونم که دعوتم کردی و سربلندم که مرا به حضور پذیرفتی و شادم که مرا به سر سفره زیارتت نشاندی. قول می دهم چنان باشم که باز دعوتم کنی تا بار دیگر زائر کویت شوم.

یا امین الله! اگر من ناقابلم، با لطف خود قابلم کن، اگر ناقصم کاملم کن. دردمندم کاش درمانم کنی، بار دیگر کاش مهمانم کنی، امیدوارم به وفایت جفا نکنم و صفایت را از یاد نبرم.    آمین یا رب العالمین

                                                                         نام ونام خانوادگی و امضا زائر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد